ENFOTU PA ISTAURAR LA DEMOCRACIA

MANIFIESTU POLA III REPUBLICA ESPAÑOLA

 

Los ciudadanos y ciudadanes abaxu firmantes, comprometíos con los ideales de Llibertá, Igualdá y Fraternidá, la solemne Declaración de Drechos Humanos de 1948, los polos imperativos de concencia democrática dimanaos de la meyor cultura humanista europea, facemos saber:

Procedemos de tres momentos hestóricos estremaos, de tres esperiencies diverses, de tres camientos personales alrodiu la  realidá que tenemos ante nós y que nos produz, amás de refugu, la firme decisión de aunar voluntaes pa camudala.

Anunciamos y proponemos l’aniciu d’un Procesu Costituyente, de calter republicanu, a cargu del conxuntu de la sociedá española y de los Pueblos que configuren el so Estáu.

Nun hai proyeutu políticu con garantía de solvencia y sofitu si nun foi xestáu, de mena conciente, por quienes detenten la Soberanía y la Llexitimidá pa facelo. Y al espardir, pa someter a alderique públicu esti proyeutu, sorrayamos qu’escoyemos deliberada y  intencionadamente la data del XXV cabudañu de la Costitución vixente. Con ello queremos resaltar que’l restablecimientu de la Llexitimidá republicana debelada en 1936, faese más necesariu antre la evidencia del fracasu de la nomada Transición pa desendolcar y aplicar una Democracia y un Estáu de Drechu dignos de tal nome.

Somos aquellos y aquelles que por vivencies personales y fondes convicciones republicanes,-manteníes na adversidá, nun puen escaecer nin arrenegar del únicu momentu hestóricu nel que’l pueblu español foi protagonista d’un frañimientu democráticu: la II República española. L’acervu políticu de la cultura republicana: Llaicidá, Federalismu, Dixebra de Poderes, Cultura de Paz y preeminencia de la Ética Civil, son llegaos imperecederos.

Somos aquelles y aquellos que, con mayor o menor grau de compromisu y riesgu, exercimos durante la Dictadura lliberticida una costante oposición en nome de la fidelidá republicana y de la Democracia futura. Nel centru de les nueses aspiraciones, na exa de les nueses propuestes alternatives, nel raigañu de los  nuesos sentimientos más fondos siguen anclados, dende entós, l’apueste pola República como la forma de Estáu que, emanada direuta y clariamente de la voluntá popular, tuvo n’Abril de 1931 la so cabera manifestación. Y xunto a ello, opera tamién en nós, el refugu a la dinastía rexia espulsada d’España en dos ocasiones.

La Transición foi l’alambique nel que se destilaron mieos, prudencies, inxenuidaes, pautos, inxerencies, traiciones y roindaes. La Monarquía illexítima y empuesta pol dictador foi aceutada -con munches esceuciones- y se superó’l trance pensando nes bondades de la Constitución futura. Llegamos a la conclusión de que s’auidó a una Restauración alfonsina con casi semeyantes carauterístiques que la de 1876. El camentu serenu alrodiu del acontecer d’estos caberos 25 años, avala la nuesa conclusión.

Somos tamién aquellos y aquelles que nos manifestamos constantemente, en mediu  d’un mar de banderas republicanas, para combatir problemes vieyos y los que se deriven, tanto de les guerres d’agresión como de la Globalización Capitalista. Somos unes xeneraciones que nun conocieron República nin la dictadura facista. Pero arrampuxamos que l’ideal republicanu, pola so radicalidá democrática, ye una pieza clave na rempuesta, dede’l Estáu español, al orde económicu, social, políticu, ideolóxicu y cultural que combatimos.

Ye urxente la rempuesta a esta situación d’involución na Democracia y les Llibertaes y de retrocesu nes conquistes sociales. Ye perentoria la aición escontra’l creciente cairón que separa’l Primer Mundiu del restu del planeta. Y les exes d’actuación social, política y cultural deben ubicase en territorios concretos, con propuestes concretes y con capacidá de xenerar, por la so propia dinámica, mayor consensu y sofitu.

Pa nós la ruptura democrática previa a la III República española ye un procesu de criación de redes ciudadanes nel que los valores republicanos, anteriormente sorrayaos, se incardinen nuna actitú personal y coleutiva de exericiu consecuente de Drechos y Deberes.

Por ello la nuesa propuesta de Procesu Costituyente Republicanu debe dir, indisolublemente lligada, a una serie de compromisos y llínees programátiques que desendolquen consecuentemente les tres xeneraciones de Drechos Humanos pa toles persones qu’habiten o puean habitar nel territoriu de la República, ensin distinción de sexu, raza, relixón o diversidá étnica. Nos lligamos consecuentemente al artículu sestu de la Constitución republicana de 1931: “ España arrenuncia a la guerra como istrumentu de política nacional” y tamién a les decisiones d’entidaes y muerganismos internacionales coincidentes col so espíritu y lletra.

La III República española, como espresión istitucional de una sociedá que rexenera la Ética, la Política y los Valores Cívicos, asume consecuentemente los Drechos Humanos y defende les Llibertaes, debe fixar con precisión, na so futura Constitución, los mecanismos de decisión y control públicu y istitucional que garanticen la so esistencia y exerciciu.

Los ciudadanos y ciudadanes enbaxu firmantes considerámonos moral y políticamente desvinculaos de la Constitución monárquica de 1.978. Pa cualaquier circunstancia que nos obligue a posicionanos, mediante xuramentu o promesa, usaremos la fórmula de “por imperativu llegal”.

 

¡ PUXA LA III REPUBLICA ESPAÑOLA!

Madrid a 15 de Payares del 2003

 

Firma    

Para firmar el Manifiesto, enviar un correo a UCR indicando  Nombre, apellidos, profesión, DNI y, si procede,  organización política, sindical, social o ciudadana a la que se pertenezca y responsabilidad en la misma si se tiene. El domicilio es opcional y sólo será utilizado a efectos de comunicación interna. Por correo electrónico sólo se admitirán las adhesiones de los propios remitentes. Si deseas participar en la recogida de firmas, dispones de un modelo pinchando aquí. Completado, remítelo a: Unidad Cívica por la República, Avenida de Moscú, 59, Coslada. 28820, Madrid; o bien, puedes escanear la hoja y remitirla como fichero adjunto a la dirección de correo electrónico.

En una primera fase, y con motivo del 25 aniversario de la constitución, vamos a publicar en un medio de comunicación nacional una primera lista de firmantes que se ampliará y estará completada para su publicación definitiva, en torno al 14 de abril de 2004.Por motivos obvios, en la presente página se mantendrá la privacidad de los mismos en tanto esta lista no sea  formalmente hecha pública y para lo cual se dará cumplida información.  


* El 6 de Diciembre de 2003- Día de la Constitución borbónica,  se publicó en El País, un anuncio con un extracto del presente manifiesto por la III República aprobado en la II Jornada Republicana (15/11/03) con  los primeros firmantes  

(Ver en formato PDF)  

LA INSERCIÓN de media página nos ha costado 12.OOO EUROS, que debemos pagar 

NECESITAMOS VUESTRA  AYUDA  ECONÓMICA., Si quieres colaborar, podéis enviar vuestras aportaciones a la C/C de Unidad Cívica por la Republica: 2100/ 4660 / 92 / 0200010926: La Caixa (Informaremos en la Página de las ayudas recibidas)

 


 
Página de inicio